Wat hebben we allemaal gedaan? - Reisverslag uit Westmalle, België van kasterlee - WaarBenJij.nu Wat hebben we allemaal gedaan? - Reisverslag uit Westmalle, België van kasterlee - WaarBenJij.nu

Wat hebben we allemaal gedaan?

Door: Juf Kris

27 Juni 2015 | België, Westmalle

Ja, wat hebben we daar allemaal gedaan?
Survivaltechnieken onder leiding van Bos en beheer. Wat moet je doen als je verdwaald in een bos om te overleven? Een kamp bouwen met takken natuurlijk om je beschermen. Ook vuur maken. En dan zijn er ook nog de gekwetsten waar je voor moet zorgen : spalken, een draagberrie sjorren. Ook leerden we ons door middel van kaart en kompas te oriënteren een gingen we op zoek naar bepaalde punten. Ja, de 5de en 6de klassers van Mariagaarde mogen zelfs in het oerwoud verdwalen, ze zullen zich wel redden!!
Ondertussen hebben juf Tine en meester Koen op donderdagvoormiddag een avontuurlijk parcours klaargezet. Er werden 5 groepjes gemaakt, elk groepje onder leiding van een juf. Met een kaart van het domein in de hand fietsten de groepjes langs de verschillende activiteiten. Een blindemansparcours, deathride (hierbij zorgde meester Koen steeds voor de veiligheid), een brug bouwen zonder nagels en touwen, een touwenparcours afleggen zonder met je voeten de grond te raken, zoals para's klimmen en sluipen,.... Hier en daar heeft een groepje een activiteit niet gevonden. Zou het kunnen dat sommige juffen niet zo goed kaart kunnen lezen? Of ligt het aan de kaartjes van het domein? Bomen en zandpaadjes lijken immers overal hetzelfde.
Maar het was echt tof. De kinderen hebben alles gegeven.